Cxense Display

Selv Bentley-kunder leaser deres nye biler
Bentley og Lamborghini Copenhagen er en del af Danmarks største bilkoncern, Semler Gruppen. Mærkerne hører hjemme i bilhuset på Nørrebro i København.
AVISEN Af
Bentley Copenhagen anbefaler leasing som finansieringsform uanset hvor økonomisk polstret, du er. Det betaler sig simpelthen ikke at købe.

Hos den danske Bentley- og Lamborghini-importør går det godt med at sælge biler - eller rettere sagt, lease biler.

Det er uhyre svært at sælge en nyere eksklusiv brugt bil på danske plader, for markedet er nærmest ikke-eksisterende. Det fortæller leasing advisor hos Bentley Copenhagen og Lamborghini Copenhagen, Michael Bjerrekær. 

Hvor meget bruges leasing som finansieringsform for Bentley og Lamborghini i Danmark?


"Det er tæt på 100 pct. Leasing er et naturligt værktøj til at sælge biler i det her segment. Der er en hård konkurrence på markedet for leasing af eksklusive biler, og derfor handler det om at differentiere sig fra andre udbydere. Hos Semler Premium Leasing får vores kunder automatisk en speciel trackday-forsikring tilknyttet deres leasingaftale, hvor kunderne - og deres biler - er forsikret i op til ti trackdays om året. Det kommer især vores Lamborghini-kunder til gode, som oftest gerne vil prøve bilernes evner - og kræfter - af på en lukket bane under kontrollerede forhold og med sparring fra Lamborghini-instruktører."
 
Bentley Continental GT Supersports

Kan bilerne sælges til andre end de mest velhavende danskere?

"Ja, for mange tror, at det er dyrere, end det rent faktisk er. I øjeblikket har vi en Bentley Continental GT fra år 2005, som har kørt 67.000 km. Den kan leases for 5393 kr. plus moms. Førstegangsydelsen er 52.500 kr. plus moms, og det synes vi er fornuftigt i betragtning af, at man kommer ud og køre i en Bentley med 6,0-liters W12-motor."

Hvis man har privatøkonomi til at købe en ny Bentley, hvorfor så lease den?

"Når man køber eller leaser en Bentley, køber man ikke blot en bil - man investerer i et af verdens mest eksklusive bilmærker. Vi tager altid dialogen med kunden - og eventuelt vedkommendes revisor - når valget af finansieringsform skal tages. Ofte forklarer vi, at markedet for luksusbiler med fuld dansk afgift stort set er ikke-eksisterende, hvilket man især skal være opmærksom på, når man ønsker at afhænde sin bil igen. Med leasing minimerer kunden sit værditab, har mulighed for at udskifte sin bil oftere og kommer eventuelt ikke i knibe, når bilen skal sælges igen. Derudover betales registreringsafgiften blot i små månedlige rater, hvorfor kunden opnår en markant mindre kapitalbinding end hvis vedkommende havde købt bilen på traditionel vis, hvor hele registreringsafgiften på de 150 % skulle betales på én gang."
 
Lamborghini Hurácan LP580-2

For 20 år siden kunne man ikke køre Lamborghini i Danmark uden at møde Janteloven. Hvordan ser det ud i dag?

"At køre Lamborghini er en livsstil! De nye generationer af Lamborghini-ejere vælger bil med hjertet og udlever drømmen om den italienske tyr uden at tage hensyn til Janteloven. Jeg vil ikke sige, at vores biler indgår i det daglige billede, men det er tæt på. Vi har efterhånden en del Lamborghinier kørende i vores lille land - og der kommer til at køre væsentligt flere. I takt med, at der kommer flere, bliver det også mere acceptabelt at køre sådanne biler."


Cxense Display

Læs seneste udgaver

Cxense Display