Snapchat bider Facebook i knæhaserne
Chat-tjenesten Snapchat har på kort tid bidt sig fast i markedet for videoklip og kan nu skimte giganten Facebook ret forude. Det er på trods af, at Facebook har 15 gange så mange brugere.
Gadget Af ,
Snapchat er i gang at blive en mastodont inden for mobilvideoer. Det sociale medieselskab leverer flere end 7 mia. videoklip hver dag, fortæller folk med kendskab til området.

"Selskabet, der ledes af adm. direktør Evan Spiegel, blev værdiansat til 16 mia. dollar"

Dermed lægger den populære Snapchat-tjeneste sig i skarp konkurrence til antallet af sete videoer på Facebook, der har 15 gange så mange brugere.

 Det relativt nye selskab, der har flere end 100 mio. brugere til sin app med billeder og videoer, der forsvinder igen kort tid efter, de er blevet set af modtageren, haler ind på sin meget større konkurrent, Facebook, der har 1,55 mia. brugere, og som havde flere en 8 mia. sete videoer dagligt i tredje kvartal på både stationære computere og mobile enheder.

Snapchat konkurrerer også med Youtube om mobilvideoer.
 

Snapchats videotrafik har fået yderligere brændstof af Stories, en app-funktion, der lader folk dele klip fra deres liv, der kan ses i 24 timer, lyder det fra en af de personer, der har bedt om at være anonyme, idet oplysningerne ikke er offentligt tilgængelige. Der er dog en afgørende forskel på Snapchat og Facebooks videooptællinger: Snapchats brugere skal klikke på en video for at se den, mens Facebook automatisk afspiller klip i sin nyhedsrulle.

 Shannon Kelly, der er talsmand for Los Angeles-baserede Snapchat, har afvist at udtale sig.

En førerposition inden for mobilvideoer er gode nyheder for Snapchats reklamekroner. Analysehuset Emarketer skønner, at annoncørerne bruger 7,46 mia. dollar på digitale videoreklamer i USA i 2015, en stigning på 42 pct.

Snapchats forretningsmodel afhænger delvis af, at store annoncører skaber videoindhold til selskabets nye afdeling kaldet Discover, hvor CNN, Cosmopolitan, ESPN og andre har deres egen kanal.

Selskabet, der ledes af adm. direktør Evan Spiegel, blev værdiansat til 16 mia. dollar i forbindelse med en finansieringsrunde sidste år.

  

Læs seneste udgaver

Pleasure anbefaler

Cxense Display
Cxense Display