Vogue USA er forelsket i Udkantsdanmark
København er blevet hip, mens resten af Danmark er gået uopdaget hen. Og det er en skam, skriver amerikansk Vogue, der bl.a. har besøgt Ærøskøbing på Ærø.
Foto: VisitDenmark
Rejser Af
Det er næsten blevet en vane: At amerikanske journalister rejser til Danmark og derefter skamroser landet i diverse, smarte livsstilsmagsiner på den anden side af Atlanten.

Senest var det Aarhus, der blev fremhævet som en "must go to"-destination, men nu rykker amerikanerne endnu længere ud i provinsen. Ja, faktisk helt til Ærø, som journalisten Victoria Lewis fra amerikansk Vogue har besøgt og nu roser til skyerne.

Læs: Aarhus - Bedre end Venedig? Helt ærligt...

Hun kalder begejstret øen med de blot 6200 indbyggere for "a standout" og beskriver, hvordan man på Ærø kan lade sig henføre til en anden tid og især nyde den lokale snaps.

"Netop amerikanske turister er så attraktive, fordi det er den gruppe af besøgende, der kommer til Danmark, som bruger flest penge i døgnet"

Men rækker drømmene til mere, er der også Holckenhavn Slot på Fyn, som Vogue beskriver som stedet, hvor man kan udleve alle sine prinsessedrømme.

 
Det klare, blå vand ved Ærøskøbing er blot én af grundene til at besøge Udkantsdanmark, skriver journalisten Victoria Lewis i amerikansk Vogue.

For VisitDenmarks pressechef i USA, Kathrine Simonsen, er det en drøm, der er gået i opfyldelse. Hun har gennem det seneste år arbejdet ihærdigt på at få flere amerikanere til Danmark, og især på at få dem til at rejse uden for København, som en stor del amerikanere allerede kender til.

 "København er allerede godt dækket herovre, så vi har været nødt til at finde andre og nye vinkler til de amerikanske journalister. Det sammenholdt med, at amerikanerne ikke regner danske afstande for noget, har gjort det muligt for os at sende journalister til både Aarhus, Fyn, Ærø og Bornholm i år," forklarer Kathrine Simonsen, der selv har været med journalisterne i Danmark for at vise alle herlighederne frem.


"Netop amerikanske turister er så attraktive, fordi det er den gruppe af besøgende, der kommer til Danmark, som bruger flest penge i døgnet"


"Dette er faktisk den tredje Vogue-artikel, der er kommet ud af presseturen, og det er rigtig godt, for Vogue er et populært livsstilsmagasin, som rammer lige ned i vores målgruppe. Vogue har i de seneste måneder virkelig gjort meget ud af rejsestof, og vi har været heldig at være med på den bølge," siger Kathrine Simonsen og tilføjer, at netop amerikanske turister er så attraktive, fordi det er den gruppe af besøgende, der kommer til Danmark, som bruger flest penge i døgnet.

 Alene forrige år steg antallet af amerikanske turister i Danmark med 19 pct., men om der er endnu flere på ve,j er svært at spå om, forklarer pressechefen.

"Danmark er som destination et luksusprodukt på grund af prisen, men vi er også livsstil, fordi vi er boutique. Vi er et lille land, men har en masse spændende design og historie, så det gør os til en særlig oplevelse."

Du kan læse hele artiklen fra Vogue ved at følge dette link:


  

Læs seneste udgaver