Boomerangformet lyd fra B&O åbner i Berlin
Elektroniknørder og journalister vil i de kommende dage flokkes om de nyeste dimser på IFA messen i Berlin. B&O Play byder på lækker lyd med den netop afslørede A6 højttaler.
Foto: Scanpix
Alle gadgetfans der kan tænke, kravle, gå, spille og flyve er samlet på den årlige europæiske messe for forbruger elektronik, IFA.

Officielt starter IFA først fredag, men allerede dagen inden det for alvor går løs, har vi fundet interessante nyheder.

Stream løs

I disse øjeblikke løfter Bang & Olufsens dattermærke B&O Play sløret for selskabets seneste satsning - en boomerangformet streaminghøjttaler med navnet Beoplay A6.

 
På trods af sin lille størrelse, er der angiveligt masser af lyd i den boomerangformede højttaler.

Ud over det spændende look giver den utraditionelle form også højttaleren den fordel, at lyden bedre spredes i rummet, så al snak om et alt for smalt sweetspot elimineres.

 "Som alle andre B&O Play produkter er BeoPlay A6 udstyret med den karakteristiske Bang & Olufsen Signature Sound, men denne gang med et lille akustisk tvist: Takket være den unikke form, vinklingen af de fem kraftfulde højttalerenheder og den avancerede digitale signalbehandling hører man en imponerende fyldig og detaljeret lyd, uanset hvor man befinder sig i forhold til BeoPlay A6," lyder det fra vicedirektør i B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen.

Beoplay A6 understøtter Beolink multiroom og kan streame musik via Airplay, DLNA og Bluetooth 4.0. Så alle potentielle lydkilder burde være dækket ind. Volumen og andre funktioner betjenes via det usynlige touchpanel på højttalerens øverste bagside.

 
A6'eren betjenes ved at berøre bagsiden.

Fronten på A6 er betrukket med stof fra tekstil-huset Kvadrat, der bl.a. leverer stof til det danske designermærke Hay. Den fås i farverne lys og mørk grå, rosa og en støvet blå og under tekstilcoveret sidder der fire frontvendte højttalerenheder og en enkelt bagudvendt fuldtone-enhed.

Beoplay A6 kan placeres både direkte på gulvet eller bordet, men den kan også hænges op på væggen med et særligt vægbeslag. Den kommer i butikkerne den 19. oktober og vil koste 7.499 kr.

Et umage par

Japanske Onkyo og selskabet bag den legendariske Les Paul guitar, Gibson, er gået sammen med det formål at skabe en kollektion af audioprodukter, der mikser høj lydkvalitet med akustisk design og brugervenlighed.

 På årets IFA messe præsenterer de to virksomheder de seneste resultater af partnerskabet, og de tre nye produkter skal både give gode lytteoplevelser på farten og i hjemmet.

Der er tale om on-ear hovedtelefonerne H550M, Bluetooth højttaleren X9 samt aluminiums in-ear propperne E700. Og intentionen er, at produkterne skal udmærke sig ved at give en sublim helhedsoplevelse.

 
De to headsets er forskellige, men deler stadig samme udtryk.

"Med Onkyo-sortimentet af højtalere og hovedtelefoner vil vi stræbe efter at opnå den maksimale balance mellem det ideelle akustiske design og en grundlæggende forståelse for, hvordan vi som mennesker fungerer med teknologi," siger Matthew Dore, der står i spidsen for Onkyo-produkterne hos Gibson Innovations.

 Både høretelefonerne og Bluetooth-højttaleren understøtter Hi-Res Audio, så dine øregange burde blive forkælet med hver eneste detalje af dine yndlingsnumre.

Vil du blive klogere på hvad Hi-Res Audio er? Så læs mere her: Nu kommer den gode lyd.

Onkyo X9 Bluetooth-højttaler byder på hele fire 50mm basenheder og 19mm diskanter. Højttaleren klan tages med på farten takket være det indbyggede batteri, og med et tryk på en knap kan X9 med sin indbyggede mikrofon, bruges som konference-anlæg.

Den nye Bluetooth-højttaler har en oplyst pris på 2.499 kr.

 

De store H500M hovedtelefoners enheder er på 40mm og den lukkede konstruktion burde sikre lytteoplevelsen mod for meget støj. Kablet på H500M har desuden indbygget mikrofon, så der let kan styres musik og besvares opkald, når der høres musik på telefonen. H500M kan fås til 1.999 kr.

E700M er en ergonomisk in-ear øretelefon fremstillet i aluminium. E700M kommer med både silikone propper og propper i Comply-skum, der ifølge Onkyo giver en særlig god lydisolering. Prisen bliver 1.299 kr.

Samsung Gear 2

Samsung gik wearable-amok i 2013 og 2014 med ikke mindre end seks gadgets til håndleddet. Siden da har det været småt med smartwatches fra den koreanske virksomhed, men nu brydes stilheden.

 
Det klassiske Gear 2 ligner et almindeligt armbåndsur - dog uden krone.

Samsung Gear 2 er navnet på Samsungs nyeste smartur, der lanceres i to forskellige udgaver.

 Den klassiske udgave er designet til at ligne et rigtigt ur, og er både udstyret med horn og en læderrem, mens den mere futuristisk udseende model kommer på en integreret gummirem.

Den runde touchskærm er på 360 x 360 pixels og der navigeres rundt i de små menuer med urets roterende lunette. Bag glasset sidder en 1.0 gigahertz processor, 512 megabyte RAM og 4 gigabyte hukommelse.

 
Det mere futuriske Gear 2.

Eneste umiddelbare minus ved Gear 2 er, at det kommer med Samsungs eget styresystem Tizen, og dermed ikke gør brug af Googles glimrende Android Wear.

  

Andre læser dette lige nu

Læs seneste udgaver

�